Vse objave avtorja

Hana Verdev

Hana Verdev je certificirana trenerka fitnesa, učiteljica smučanja, nordijske hoje, teka ter inštruktorica pilatesa in je zaljubljena v gibanje.

Vadba na dopustu – »Naj telovadim ali ne?« – 1. del

Prav vsako poletje dobim en kup vprašanj »Naj na dopustu telovadim ali naj samo ...

Prav vsako poletje dobim en kup vprašanj »Naj na dopustu telovadim ali naj samo počivam?«

Če ste aktivni tekom celega leta, zagotovo ne bo nič narobe, če se nekaj dni prepustite ležernemu poležavanju (če vam tako paše). Ravnotako pa ne bo nič narobe, če naredite vsaj kakšno vajo, ki jo lahko naredite z lastno težo ali s pripomočki, ki jih najdete v bližini, ne glede na to, ali ste v apartmaju ali v kampu. Če ste tudi na dopustu na splošno precej aktivni in na primer kolesarite, jadrate na deski, igrate odbojko, plavate… potem vaje lahko mirno izpustite, drugače pa vam bodo pomagale ohraniti telo gibko in čvrsto, da ne bo večmesečno »garanje« odpihnilo nekaj lenih tednov (običajno se začne z nekaj lenimi dnevi, ki se pri marsikomu razvlečejo čez celo poletje). Konec koncev, vi sami sebe najbolje poznate in naredite tako kot čutite tisti trenutek.  Saj veste, različni smo. Poslušajte sebe in svoje telo!

Če vas slučajno zamika, da »zbrcate v zadnjo plat lenivca v sebi«, smo vam pripravili nekaj predlogov. Za vaje ne potrebjete ničesar posebnega, zagotovo kje v bližini leži kakšen hlod ali deblo.

Vsako vajo ponovite med dvanajst do petnajskrat (oziroma zadržite 30 ali več sekund, če je pri vaji navedeno tako), naredite od dve do štiri serije in med posameznimi vajami po potrebi počivajte.

Nasvet: Vaje lahko naredite obuti v športno obutev ali pa bosi. Če boste bosi, prej preverite, da na travi ni kakšnih ostrih predmetov.

Drža nog v »V« položaju

Usedite se na hlod (ali na tla na telovadno podlogo), trup naj bvo poravnan, glava v podaljšku trupa, roke iztegnite predse. Napnite trebušne mišice, počasi in kontrolirano najprej dvignite eno in nato drugo nogo (pokrčeno v kolenu). Ujemite ravnotežje in položaj zadržite vsaj 30 sekund.

Lovljenje ravnotežja na hlodu

Z eno nogo previdno stopite na hlod in ujemite ravnotežje. Če vam to ne predstavlja večjega izziva, začnite z nasprotno nogo nihati naprej in nazaj in kljb temu poskušajte oranjati ravntežni položaj. Ponovite z drugo nogo.

Predklon na eni nogi

Z eno nogo previdno stopite na hlod in ujemite ravnotežje. Počasi in kontrolirano se spustite v predklon in se poskušajte dotakniti stopala noge, na kateri stojite, druga noga naj bo iztegnjena v zrak. Počasi se zravnajte. Naredite predvideno število ponovitev in vajo ponovite še z drugo nogo.

Nasvet: Bodite zbrani in previdni. Vajo najprej poskusite narediti na tleh, in če vam ne predstavlja večjih izzivov, potem poskusite na hlodu.

Sonožni preskok preko hloda 1

Stopite na eno stran hloda in se nanj naslonite z obema rokama. Z nogami se odrinite v zrak, skočite preko hloda in nazaj na mesto, kjer ste začeli. Tekoče nadaljujte.

Sonožni preskok preko hloda 2

Postavite se bočno na hlod in ga sonožno preskakujte. Poskusite se odriniti čimvišje v zrak, na tla pristajajte mehko.

Skleca z zasukom trupa

Postvite se v položaj za skleco, dlani položite na hlod (vajo lahko naredite tudi na tleh). Spustite se navzdol, za trenutek zadržite in se odrinite nazaj v začetni položaj, nato eno roko iztegnite v zrak, tako da sta obe roki povezani v linijo, pogled naj sledi v zrak iztegnjeni roki, za trenutek zadržite. Dlan roke, ki je bila v zraku ponovno položite na hlod, naredite skleco, nato v zrak ztegnite drugo roko. Povezano nadaljujte.

 Nasvet: Vajo lahko olajšate tako, da ste ves čas na kolenih.

Oceni ta članek

Dodaj komentar

Sorodni prispevki

Info box