Vse objave avtorja

Hana Verdev

Hana Verdev je certificirana trenerka fitnesa, učiteljica smučanja, nordijske hoje, teka ter inštruktorica pilatesa in je zaljubljena v gibanje.

Smučanje – Laaaačna! Žeeejnaaa! Zeeebeee! Čas je za počitek in malico!

Celodnevno družinsko smučanje ima poseben čar. In posebne izzive tudi! Predvsem pa nikoli ni ...

Celodnevno družinsko smučanje ima poseben čar. In posebne izzive tudi! Predvsem pa nikoli ni dolgčas, kajne? Poleg smučarskih radosti je zaželeno, da vsaj okvirno načrtujete tudi čas za malico in krajše počitke.

Smučanje z najmlajšimi

Običajno so bolj občutljivi na mraz, zato je priporočljivo, da jih večkrat peljete na toplo v kočo, saj jih rado zebe v prste na nogah in rokah. Poleg hladnega zraka jih tudi sama aktivnost na snegu hitreje utrudi. Tudi lačni so pogosteje, zato je super, če imate v žepu kakšno suho figo ali datelj (namesto bombonov).

Morda je bolje, da za aktivnosti na snegu izberete toplejše ure dneva, na primer med enajsto in petnajsto uro. Velika mera potrpežljivosti je ravno tako pomembna. Saj veste, kako je. Po tem, ko ga oblečete in zapnete do vratu ter se odpravite proti izhodi iz koče običajno slišiste: »Spet me lulat.« Pa začnimo zgodbo od začetka. Ampak tudi ta leta minejo, še prehitro brisanje noska postane preteklost. Zato si vzemite čas.

Smučarske navade odraslih

Tudi odrasli smo različno občutljivi na učinke mraza – nekateri ga dobro prenašajo, drugi manj. V prvi vrsti je pomembno, da se dobro poznamo, da preverimo vremensko napoved in se oblečemo napovedanim temperaturam primerno. Če se boste oblekli preveč, se boste prekomerno potili, če premalo, boste malce težje uživali na smučanju, sam se boste bolj osredotočali na predele telesa, kjer vas zebe. Rešitev je v večslojnem oblačenju, kjer glede na trenutne temperature odvzemate/dodajate plasti oblačil.

Zaradi mraza imamo večkrat zmanjšan občutek žeje, znojenja zaradi večplasti oblačil ne opazimo, izguba tekočine preko dihal pa se na višji nadmorski in pri mrazu višini poveča, zato se marsikomu zgodi, da je na smučanju dehidriran. Pomanjkanje tekočin se lahko kaže v zmanjšanju gibalnih sposobnosti (večja možnost padca), lahko se pojavi glavobol, mišični krči, itd. Še vedno kljub vsem opozorilom, da alkohol ne sodi na smučišče, marsikdo izgubljeno tekočino nadomešča z alkoholom, ki povzroči le še dodatno dehidracijo. Namesto alkoholnih pijač na smučišču raje izberite čaj ali kakšen drug topel ali hladen brezalkoholen napitek.

Če imate v planu celodnevno smučanje, je morda bolje, da večkrat pojeste kakšen majhen prigrizek v obliki sadne ali beljakovisnke ploščice ali pa kakšno suho sadje, oreščke. Velikokrat se namreč zgodi, da če si sredi dneva v koči privoščite večji topel obrok, potem postanete lenobno utrujeni in lahko s smučanjem skorajda kar zaključite. Verjame, da vsak zase najbolje ve, kaj mu ustreza ali in kaj ne in temu prilagodi tudi dan, ki ga preživi na smučanju.

 

 

 

 

 

 

 

Veliko snežnih užitkov! Se vidimo na snegu!

Oceni ta članek

Dodaj komentar

Sorodni prispevki

Info box