Vse objave avtorja

Hana Verdev

Hana Verdev je certificirana trenerka fitnesa, učiteljica smučanja, nordijske hoje, teka ter inštruktorica pilatesa in je zaljubljena v gibanje.

NORDIJSKA HOJA – Super sestra »običajne« hoje

Kje, kdaj, zakaj in kaj potrebujemo, preberite v sledečem prispevku. Nordijska hoja je ...

Kje, kdaj, zakaj in kaj potrebujemo, preberite v sledečem prispevku.

Nordijska hoja je super oblika rekreacije, saj jo lahko izvajamo kjerkoli v naravi po primerni podlagi, v vseh letnih časih. Učinkovito nam pomaga razviti aerobno vzdržljivost, moč in ostale gibalne sposobnosti. V gibanje je vključen celoten organizem, saj v primerjavi z običajno hojo poleg mišic trupa vključimo še mišice rok in ramenskega obroča. To vpliva na povišanega srčnega utripa, zato porabimo več energije. Namenjena je vsem generacijam (temu primerno prilagajamo intenzivnost napora), ki poleg ostalih prednosti predstavlja možnost družabnega in družinskega povezovanja v naravi, na zraku in soncu. Primerna je tudi za tiste, ki imajo težave s sklepi (razbremeni gležnje, kolena, kolke in hrbtenico; pripomore k vzravnani in stabilni telesni drži), kot del rehabilitacijskega procesa pri poškodbah nog, lahko pa predstavlja del kondicijskih priprav vrhunskih športnikov (kombinacija nordijske hoje in teka po razgibanem terenu).

OPREMA

Izberemo letnemu času primerna in udobna oblačila, večjo pozornost namenimo kakovostni športni obutvi (odvisno od terena, kjer bomo hodili) in palicam za nordijsko hojo.

Palice: Steblo palice naj bo iz materiala, ki zagotavlja varno opiranje na palice ne glede na zahtevnost terena in težo pohodnika. Morajo biti prilagojeni telesni višini posameznika. Izberemo jih:

  • s pomočjo izračuna: telesna višina v centimetrih x 0,70 = dolžina palic (npr.: 160cm x 0,70 = 112 cm)
  • s preizkusom: Stojimo vzravnano in v čevljih, roka je ob boku telesa. Z dlanjo primemo na sredino ročaja; če je komolec upognjen pod kotom 90° in steblo palice pravokotno na podlago, je palica ustrezne dolžine.).

Ročaji so lahko plastični ali plutasti, pasovi se morajo dobro prilagati dlani. Krpljice palice so majhne in plastične, v njih je vdelana konica, ki med hojo zaradi zapika v podlago preprečuje zdrse. Konica je namenjena za hojo po mehkem terenu (makadamske poti, kolovozi, gozdne poti…), za hojo po asfaltnih površinah na konico nataknemo gumijaste (ali plastične) čepke, da preprečimo poškodbe konice.

TEHNIKA NORDIJSKE HOJE

Pri nordijski hoji je korak daljši od običajnega. Največkrat hodimo v dvotaktnem diagonalnem koraku, kjer se ob hoji izmenično odrivamo s palicami, gibanje okončin je diagonalno (v smeri gibanja se hkrati gibata nasprotna roka in nasprotna noga).

Pogosto uporabljamo tudi soročen odriv s palicami; poznamo dvokorak, trokorak (prikazan na fotografijah spodaj) in štirikorak s soročnim odrivom.

Pred nordijsko hojo je priporočljivo, da se dinamično ogrejemo s pomočjo palic ter po končani hoji naredimo raztezanje.

 

 

Oceni ta članek

Dodaj komentar

Sorodni prispevki

Info box