Vse objave avtorja

Hana Verdev

Hana Verdev je certificirana trenerka fitnesa, učiteljica smučanja, nordijske hoje, teka ter inštruktorica pilatesa in je zaljubljena v gibanje.

Fitnes – aerobna vadba

Napravam, na katerih izvajamo pretežno aerobno vadbo velikokrat rečemo kar »kardio ...

Napravam, na katerih izvajamo pretežno aerobno vadbo velikokrat rečemo kar »kardio naprave«.

Kaj so »Kardio naprave«?

Z vadbo na teh napravah vplivamo na delovanje srčno-žilnega sistema, ohranjate in izboljšajte vzdržljivost. Naprave posnemajo gibanje, ki  ga običajno počnemo v naravi (kolesarjenje, tek, veslanje, hoja v hribe…). Vadbo prilagodite svoji trenutni telesni pripravljenosti. Med vadbo lahko spremljate več različnih vrednosti (hitrost teka, srčni utrip, porabo kalorij, število zaveslajev, število prehojenih stopnic…).

Vadbo v fitnesu začnite na eni izmed teh naprav. Ogrevanje je nujno, da telo pripravite na napor, ki sledi, preprečite prehitro utrujenost in zmanjšate možnost poškodb mišic.

Za izboljšanje vzdržljivosti in/ali izgubo odvečne telesne maščobe je priporočljivo, da ste na kateri od teh naprav vsaj 30 minut (dva do trikrat na teden).

Nasvet 1.: Izberite napravo, na kateri vam je prijetno. Smisel zdrave vadbe v fitnesu namreč ni trpljenje, ampak užitek v gibanju.

Nasvet 2.: Če večino dneva presedite v pisarni, potem namesto kolesa raje izberite tekalno stezo ali eliptik. In če veliko stojite, ne bo nič narobe, če izberete simulator veslanja ali kolo.

V fitnes centrih pri nas lahko večinoma uporabljate naslednje kardio naprave:

  1. Sobno kolo

  1. Eliptični trenažer (simulator teka na smučeh ali »orbitrek«)

  1. Tekalna steza (tekaška steza ali »tekač«) na katerem lahko hitro hodite ali tečete.

  1. Simulatorji veslanja (»veslač«)

Popularni so tudi simulator hoje v hrib ali hoje po stopnicah (»stepper«) ali pa »ročno« kolo in drugi. Predlagamo, da preizkusite vse po vrsti in se potem odločite, kateri je vaš najljubši.

 

 

Oceni ta članek

Dodaj komentar

Sorodni prispevki

Info box